به چه مقاصدی امکان ارسال مرسولات خارجه امکان پذیر است؟
به تمامی کشورهای خارجی که شرکت پست مبادله پستی با آنها انجام می دهد.
به تمامی کشورهای خارجی که شرکت پست مبادله پستی با آنها انجام می دهد.
کلیه اقلامی که جزء ممنوعات پستی نباشند و مجوز از مراجع نظارتی (گمرک ، بهداشت ، ارشاد و نظایر آن) را داشته باشند.
بله ، فرستندگان محترم می توانند مرسولات خود تا سقف سه میلیون تومان بیمه با ارزش اظهار شده نمایند.
مطابق فرم تکمیل شده اظهارنامه توسط فرستنده امحاء یا به نشانی فرستنده مندرج بر روی مرسوله عودت می گردند.
در صورت عدم امکان تحویل مرسوله به گیرنده و فرستنده ، مرسوله به مدت یک ماه در دفاتر قبول / توزیع نگهداری شده و پس از آن ضمن تنظیم صورتجلسه به عنوان مرسولات غیر قابل توزیع به مدت یکسال در مرکز پستی استان / منطقه مربوطه نگهداری می گردد. ( مرسولات فاسد شدنی امحاء شده و نگهداری نمی گردد.)
بله ، فرستنده می تواند از طریق پرداخت هزینه خدمات جانبی ارسال مرسوله به صورت دوقبضه ، عودت رسید گیرنده را به نشانی خود درخواست نماید.
معطله به مرسولاتی گفته می شود که مطابق شرایط سرویس ارایه شده به دلیل عدم حضور گیرنده برای مدت تعیین شده و به منظور مراجعه گیرنده جهت دریافت مرسوله در دفتر پستی مربوطه نگهداری می گردد. چنانچه گیرنده در مهلت مقرر جهت دریافت مراجعه ننماید مرسوله به فرستنده عودت می گردد.
در صورت مراجعه اول پستچی و عدم حضور گیرنده ، موزعین محترم اقدام به صدور اطلاعیه و درج تاریخ مراجعه بعدی نموده و آنرا داخل صندوق پستی یا محلی که در معرض دید گیرنده باشند می اندازند. در صورت مراجعه دوم و عدم حضور گیرنده مجدداً اطلاعیه ای صادر و از گیرنده دعوت می شود که جهت دریافت مرسوله به دفتر پستی مربوطه مراجعه نموده و مرسوله را دریافت نمایند. چنانچه گیرنده در مهلت مقرر جهت دریافت مراجعه ننماید مرسوله به فرستنده عودت می گردد.
کلیه اقلامی که به عنوان سوغات و هدیه در نظر گرفته نشده و جنبه دیگری من جمله کالاهای تجاری داشته باشد از منظر تخصصی گمرکی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در صورت تخصیص حق گمرک طی اطلاعیه ای روی مرسوله الصاق می گردد.
اين گونه كالاها، البته به استثناي اقلامي كه ورود آنها از نظر شرعي و يا قانوني ممنوع است با ارزیابی گمرک و دریافت احتمالی عوارض مربوطه ترخیص می شود.
بله. اين محدوديت شامل همان كالاهايي است كه جزء ممنوعات پستي محسوب ميشود.
این مدت زمان در حدود 2 روز است و امکان دارد به علل مختلف روند بررسی های لازم افزایش یابد.
برای در یافت لیست دفاتر منتخب بر روی این لینک کلیک کنید .
از طریق مراجعه به دفاتر منتخب ، رعایت قوانین و مقررات داخلی و مقررات خاص کشور مقصد ( قوانین خاص کشورها از طریق لینک پرتال اداره کل مهندسی قابل دسترسی می باشد)
هزینه ارسال مرسولات خارجه بر اساس نوع سرویس ( پیشتاز،سفارشی ، امانت و عادی ) ، مقصد ( گروه بندی کشورها) ، وزن ، اندازه ، محتویات مرسوله و خدمات جانبی متفاوت می باشد که مطابق نرخنامه پستی مندرج در پورتال شرکت ملی پست محاسبه و از فرستنده اخذ می گردد.
هزینه های پستی مرسولات خارجه از طریق مراجعه حضوری به باجه های پستی و پرداخت با کارت بانکی صورت می پذیرد.
مشتریان می توانند از طریق مراجعه حضوری به واحد قبول مربوطه و یا از طریق سامانهeop.post.ir و یا اطلاع رسانی از طریق مرکز خدمات تلفنی مشتریان - 193 (call senter) نسبت به ثبت شکواییه خود اقدام و پیگیری نمایند.
مرسولات صادره خارجه به صورت انبوه قبول نمی شود.
ارسال کلیه اقلام به جز اقلام ممنوعه (به لیست ممنوعات مراجعه شود) را می توان در قالب لفاف های پاکت / کارتن / لوله و مانند آن به کشورهای مجاز ارسال نمود.
بیست کیلو گرم
حداقل ابعاد قابل ارسال 9*14 و حداکثر ابعاد مجموع در طول و عرض و ارتفاع 78 سانتیمتر برای مرسوله استاندارد می باشد . در صورت ارسال مرسولات با ابعاد بیش از اندازه های فوق 25 درصد اضافه نرخ مرسولات غیر استاندارد اضافه می گردد. حداکثر ابعاد قابل قبول ، یک متر در یکی از ابعاد می باشد.
از طریق شماره تماس 193 و یا پورتال شرکت ملی پست -گزینه رهگیری مرسوله پستی و وارد نمودن کد رهگیری مرسولات پستی قابل رهگیری می باشد.
تاریخ بروز رسانی :
1401/11/25