سرویس امانت چیست؟
به سرويسي اطلاق ميشود که قبول، آمادهسازي، رهسپاري و توزيع مرسولات تابع شرايط ويژهاي بوده و به صورت ثبتی بدون اولویت قبول و ارسال می گردد.
به سرويسي اطلاق ميشود که قبول، آمادهسازي، رهسپاري و توزيع مرسولات تابع شرايط ويژهاي بوده و به صورت ثبتی بدون اولویت قبول و ارسال می گردد.
به دو طریق می توان مرسوله را ارسال نمود. الف - از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پستی. ب- قبول از مقر فرستنده از طریق تماس با نزدیکترین دفتر پستی.
هزینه ارسال مرسولات بر اساس مقصد ( داخله / خارجه ) ، وزن ، اندازه ، محتویات مرسوله و خدمات جانبی متفاوت می باشد که مطابق نرخنامه پستی مندرج در پورتال شرکت پست محاسبه و از فرستنده اخذ می گردد.
هزینه های پستی مرسولات را به طرق مختلف می توان پرداخت کرد: الف - پرداخت بر اساس قرارداد فیمابین (برای مرسولات انبوه). ب- مراجعه به باجه های پستی و پرداخت نقدی/ پوز . ج- اینترنتی و به صورت برخط از طریق اپلیکیشن الو پست که درحال حاضر فقط برای شهر تهران ارایه می گردد.
مشتریان می توانند از طریق مراجعه حضوری به واحد قبول مربوطه و یا از طریق سامانهeop.post.ir و یا اطلاع رسانی از طریق مرکز خدمات تلفنی مشتریان - 193 (call senter) نسبت به ثبت شکواییه خود اقدام و پیگیری نمایند.
بله ، از طریق مراجعه به دفاتر پستی و یا انعقاد قرارداد با مراکز پستی / واحد بازاریابی
ارسال کلیه اقلام به جز اقلام ممنوعه (به لیست ممنوعات پستی مراجعه شود) را می توان در قالب لفاف های پاکت / کارتن و لوله به تمامی نقاط کشور و کشورهای مجاز ارسال نمود.
پاکت و بسته های پستی قابل تفکیک تا 30 کیلو گرم و غیر قابل تفکیک تا 40 کیلوگرم.
حداکثر ابعاد در طول و عرض و ارتفاع 135 سانتیمتر می باشد، و بزرگترین ابعاد آن بیش از یک متر نباشد. در صورت ارسال مرسولات با ابعاد بیش از اندازه های 18*25*35 سانتیمتر در هریک از ابعاد طول و عرض و ارتفاع ، 25 درصد اضافه نرخ مرسولات غیر استاندارد اضافه می گردد.
از طریق شماره تماس 193 و یا پورتال شرکت پست و وارد نمودن کد رهگیری ، تاریخ و محل ثبت مرسولات پستی قابل رهگیری می باشد.
به تمامی نقاط داخلی و کلیه کشورهای خارجی که شرکت پست مبادله پستی با آنها انجام می دهد.
این سرویس شامل مرسولات بدون اولویت بوده و بر اساس فاصله و شرایط مقصد ( داخله / خارجه ، استان همجوار / غیر همجوار ) مطابق جدول سیر مرسولات می باشد.
بله ، فرستندگان محترم می توانند مرسولات خود را برای سرویس داخله تا 20میلیون تو مان برای کالا و تا یکصد میلیون تومان برای اسناد ، و برای مرسولات خارجه تا سه میلیون تومان بیمه ارزش اظهار شده نمایند.
به نشانی فرستنده مندرج بر روی مرسوله عودت می گردند.
در صورت عدم امکان تحویل مرسوله به گیرنده و فرستنده ، مرسوله به مدت یک ماه در دفاتر قبول / توزیع نگهداری شده و پس از آن ضمن تنظیم صورتجلسه به عنوان مرسولات غیر قابل توزیع به مدت یکسال در مرکز پستی استان / منطقه مربوطه نگهداری می گردد. ( مرسولات فاسد شدنی امحاء شده و نگهداری نمی گردد.)
بله ، فرستنده می تواند از طریق پرداخت هزینه خدمات جانبی ارسال مرسوله به صورت دوقبضه ، عودت رسید گیرنده را به نشانی خود درخواست نماید.
معطله به مرسولاتی گفته می شود که مطابق شرایط سرویس ارایه شده به دلیل عدم حضور گیرنده برای مدت تعیین شده و به منظور مراجعه گیرنده جهت دریافت مرسوله در دفتر پستی مربوطه نگهداری می گردد. چنانچه گیرنده در مهلت مقرر جهت دریافت مراجعه ننماید مرسوله به فرستنده عودت می گردد.
در صورت مراجعه اول پستچی و عدم حضور گیرنده ، موزعین محترم اقدام به صدور اطلاعیه و درج تاریخ مراجعه بعدی نموده و آنرا داخل صندوق پستی یا محلی که در معرض دید گیرنده باشند می اندازند. در صورت مراجعه دوم و عدم حضور گیرنده مجدداً اطلاعیه ای صادر و از گیرنده دعوت می شود که جهت دریافت مرسوله به دفتر پستی مربوطه مراجعه نموده و مرسوله را دریافت نمایند. چنانچه گیرنده در مهلت مقرر جهت دریافت مراجعه ننماید مرسوله به فرستنده عودت می گردد.
تاریخ بروز رسانی :
1401/11/25