پرسش های متداول

  • ارایه خدمات پستی تجارت الکترونیک

سرویس تجارت الکترونیک شرکت ملی پست چیست؟

سرویسی است که خریدار  به سایت ها ی خرید اینترنتی که با شرکت پست قرارداد دارند مراجعه نموده و  پس از ثبت سفارش  در سامانه ، مرسوله از طریق پست به نشانی گیرنده ارسال می گردد.

نحوه انعقاد قرارداد تجارت الکترونیک چگونه است؟

انعقاد  قرارداد به دو گونه شرکت های واسط و فروشگاه بازار الکترونیک میسر می باشد.شرکت های واسط جهت اخذ قرارداد می بایست به اداره کل بازاریابی و فروش  مراجعه نموده و سپس نسبت به جذب فروشگاه اقدام نمایند.فروشگاه های بازار الکترونیک نیز می توانند به واحدهای اجرایی پستی  سراسر کشور مراجعه نمایند.

نحوه پرداخت هزینه کالا به چه صورت می باشد؟

مشتریان می توانند هزینه کالا را به دو صورت پرداخت در محل(COD) و یا آنلاین پرداخت نمایند.

مرسولات تجارت الکترونیک چند روزه به دست مشتریان می رسند؟

مرسولات به صورت پیشتاز و بر اساس زمانبندی ارسال سرویس  برای مشتری ارسال می گردد.

نحوه تسویه حساب مرسولات تجارت الکترونیک به چه صورت می باشد؟

پس از پرداخت وجه از طریق مشتریان مبالغ کالا  به حساب طرف قرارداد واریز می گردد.

آیا در سامانه بازارالکترونیک پنل برای ثبت سفارش ارایه می گردد؟

بله پس از انعقاد قرارداد به فروشگاه طرف قرارداد پنل کاربری جهت ثبت سفارش و مدیریت مرسولات ارایه می گردد.

آیا مرسولات تجارت الکترونیک شامل بیمه مرسولات پستی می باشند؟

تمامی مرسولات تجارت الکترونیک مطابق با نرخ نامه خدمات پستی شامل بیمه می باشند.

آیا خدمات تجارت الکترونیک در تمامی نقاط کشور قابل اجرا می باشد؟

بلی در سراسر کشور سرویس تجارت الکترونیک قابل ارایه می باشد.

در صورتی که مشتری وجه نقد جهت پرداخت کالا در دسترس نداشته باشد چگونه هزینه را پرداخت می نماید؟

در زمان مراجعه نامه رسان می توانند از طریق دستگاه mpos وجه را پرداخت نمایند.

نحوه ارتباط فروشگا ها با استانها و مناطق پستی به چه صورت می باشد؟

از طریق ارسال تیکتینگ در پنل کاربری فروشگاه می توانند نسبت به پیگیری موارد اقدام نمایند.

آیا محدودیتی برای ارسال کالا وجود دارد؟

ارسال مرسولات بر اساس رعایت قوانین  و مقررات پستی و ضوابط  تعیین شده از سوی سایر ارگان های مربوطه صورت می پذیرد.

در صورت مغایرت کالای درخواستی با کالای ارسال شده چه اقدامی می توان انجام داد؟

مشتری با مراجعه به واحدهای اجرایی می توانند نسبت به تکمیل فرم مربوطه و پیگیری  اقدام نمایند.

آیا همه فروشگاه ها می بایست نماد اعتماد داشته باشند؟

تمامی شرکت ها و فروشگاه های که از سایت اختصاصی خود  ثبت سفارش می نمایند  می بایست نسبت به اخذ نماد اعتمادالکترونیکی اقدام نمایند.

آیا امکان ثبت سفارش در وب سرویس فروشگاهی وجود دارد؟

بلی در صورتی که فروشگاه نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد امکان ارایه وب سرویس ثبت سفارش  میسر می باشد.

آیا جمع آوری مرسولات از نشانی فروشگاه صورت پذیرد.

بلی در صورت درخواست جمع آوری  مرسولات از مقر فروشگاه و پرداخت هزینه حق اشتراک ماهیانه،  خدمت مربوطه ارایه می گردد.

تاریخ بروز رسانی :

تاریخ بروز رسانی :
1401/11/25